Alarmcentrale steun bij reizen

Geplaatst op : 23 november 2016
Alarmcentrale steun bij reizen

In noodsituaties wil je dat je goed geholpen wordt. Zeker als je voor stage, studie of schoolreis in het buitenland bent. Daarom is het een geruststellende gedachte dat je als verzekerde kan rekenen op een goede alarmcentrale waar je 24 uur per dag en 7 dagen per week terecht kunt.


Wanneer bel ik de alarmcentrale?

Je belt de alarmcentrale wanneer je hulp nodig hebt in het buitenland. Bijvoorbeeld als je een ongeluk hebt gehad of ziek bent en in het ziekenhuis belandt. Er zijn veel situaties waarin het lastig communiceren is, omdat je niet dezelfde taal spreekt. De alarmcentrale helpt je dan graag als tolk. Daarnaast vragen ziekenhuizen regelmatig om een betaalgarantie om de ziekenhuiskosten te dekken. De alarmcentrale regelt deze garantie voor je waardoor jij niet de kosten eerst zelf hoeft voor te schieten.

Ook bij overlijden van familieleden

Je kunt ook terecht bij de alarmcentrale als je tijdens je reis te horen krijgt dat een familielid (1e of 2e graad) is overleden, of in (levens)gevaarlijke toestand in het ziekenhuis ligt. Zij nemen alle zorgen uit handen, bijvoorbeeld door het boeken van je reistickets zodat je snel naar Nederland kunt reizen.

Het belang van een goede verzekering

Het belang van een goede reisverzekering blijkt wanneer je bijvoorbeeld een ernstig ongeval krijgt. In dit geval maak je naast de kosten voor het ziekenhuis ook kosten voor bijvoorbeeld (zieken)vervoer, eventuele extra verblijfkosten en misschien moet je zelfs met een speciaal vliegtuig naar huis of het vaste land. In een aantal gevallen dekt de basiszorgverzekering een deel van deze medische kosten af, maar lang niet altijd alle kosten.

Niet alleen voor spoedgevallen

Naast bovenstaande spoedgevallen, helpt de alarmcentrale ook bij minder spoedeisende zaken. Bijvoorbeeld als je noodzakelijke spullen kwijtraakt of als je paspoort of bankpas gestolen worden. Zij adviseren je dan over het doen van aangifte, het blokkeren van je rekening en het claimen van je schade bij jouw verzekeraar.

Heeft u vragen?

Vraag een vrijblijvend gesprek aan met één van onze adviseurs of neem contact op met Saskia Knegtmans, doelgroepmanager Onderwijs. U bereikt haar op 06 20 43 54 87 of per e-mail.
Reacties (0)
Plaats een reactie via een van uw sociale netwerken
Resterend aantal karakters: